Skierowanie do sanatorium, od czego zacząć

Formalności związane z wyjazdem do sanatorium - wnioski, skierowania, koszty, terminy, zwolnienia, itp.
Adjom333
Posty: 1
Na forum od: 24 kwie 2023 08:48
Oddział NFZ: Pomorski

Skierowanie do sanatorium, od czego zacząć

Post autor: Adjom333 »

Cześć. Witam Was serdecznie. Trochę poczytałam forum. Ciekawe info. Może nam pomożecie.
Jestem "zielona". Szukałam w tematach, ale nie znalazłam odpowiedzi. Chcemy z mężem skorzystać z sanatorium. Nie wiem jak się do tego zabrać. Mąż ma wiele przewlekłych schorzeń, ja kilka też, jesteśmy po 50. Interesuje mnie czy są problemy aby otrzymać od lekarza skierowanie?
Chcielibyśmy pojechać razem, mamy różne schorzenia, ale widzę, że sanatoria są wielokierunkowe.Bylam jako dziecko w sanatorium. Później nikt nigdy nie proponował.
Proszę o pomoc i poradę, pozdrawiam.Jola
Tamaryszek
Pomocny Kuracjusz
Pomocny Kuracjusz
Posty: 77
Na forum od: 26 wrz 2021 14:02
Oddział NFZ: Lubelski

Re: Skierowanie do sanatorium, od czego zacząć

Post autor: Tamaryszek »

Bardzo prosta procedura. Z waszego NFZ-etu weźcie formularze bo lekarz kierujący może nie mieć. Idźcie do swojego lekarza rodzinnego lub specjalisty tylko oboje na podobne schorzenia (najlepiej ortopedy) po 50 każdego coś tam łamie w kręgosłupie , stawach czy kostkach.
Jak będziecie mieli różne schorzenia, to lekarz w NFZ może przydzielić sanatoria o innych profilach i potrzebach waszej rehabilitacji i wtedy razem możecie nie pojechać. Jak będziecie mieli podobne dolegliwości , to nie powinno być problemu ze wspólnym wyjazdem. Możecie jeszcze napisać kartkę dołączając ją do skierowania z kompletem badań przy składaniu do NFZ , że jesteście małżeństwem i chcecie jechać razem .